.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رنگ باختن اعتبار کشتی مازندران در سایه بی تدبیری‌ها
جامعه ورزش مازندران به خصوص کشتی از شنیدن خبر لغو جام بین المللی کشتی آزاد حبیبی و موحد برای سومین بار متوالی در سه سال اخیر در حسرت برگزاری این مسابقات به سر ماند...
رنگ باختن اعتبار کشتی مازندران در سایه بی تدبیری‌ها

جامعه ورزش مازندران به خصوص کشتی از شنیدن خبر لغو جام بین المللی کشتی آزاد حبیبی و موحد برای سومین بار متوالی در سه سال اخیر در حسرت برگزاری این مسابقات به سر ماند.

در حالی خبر لغو جام بین المللی کشتی حبیبی و موحد از سوی مسئولان کشتی استان تایید می شود که به گفته خود آنان در این چند ماه اخیر، نحوه و اصل برگزاری این مسابقات به آبرو و اعتبار کشتی مازندران بستگی داشت.

مازندران همواره پیشانی کشتی ایران محسوب می شود و بی اعتباری و بی اعتنایی کشورهای خارجی به این مسابقات لطمه جبران ناپذیری به کشتی ایران وارد خواهد کرد.

مازندرانیهای کشتی دوست یک سال پیش با شنیدن خبر برگزاری چنین مسابقات بزرگ و معتبر و آن هم با تایید فیلا در پوست خود نمی گنجیدند و در پس آن فعالیتهای گسترده ای از سوی مدیران سیاسی ورزشی استان آغاز شد که در چند ماه اخیر شدت یافته بود.

قرار گرفتن این جام در تقویم فیلا، تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی، بازسازی و نوسازی و تجهیز کردن سالن امامعلی حبیبی قائم شهر و تبیلغات رسانه ای فراوان در جهت برگزاری این مسابقات از جمله فعالیتهایی بود که علاوه بر صرف وقت و هزینه های مادی، لغو آن هزینه های روحی و روانی فراوانی را در بر خواهد داشت.

برگزاری مسابقاتی در این سطح بالا و با حضور کشورهای صاحب نام کشتی جهان کار کارشناسی فراوان، وجود امکانات مناسب در استان، روابط و رایزنیهای قوی با کشورهای خارجی و مهمتر از آن حمایت های مادی و معنوی ملی را می طلبد.

بر اساس اعلام مسئولان کشتی استان قرار بود این مسابقات در روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال و با حضور کشورهای روسیه، آمریکا، کوبا، اکراین، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، چین، کره، قزاقستان، آذربایجان، بلغارستان، مغولستان، ازبکستان، قرقیزستان، مجارستان، یونان و بلاروس برگزار شود.

مسئولان و کارشناسان کشتی استان، مازندران را لایق و دارای توانایی های لازم برای برگزاری مسابقات بزرگ می دانند ولی این سئوال مطرح می شود که برگزاری این مسابقات تا چه اندازه ای از حمایتهای ملی برخورداربوده و یا اینکه تنها دست اندرکاران ورزش و به ویژه کشتی مازندران بودند که اصرار به برگزاری چنین مسابقاتی را داشتند؟

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با بیان اینکه اکثر تیم های دعوت شده عدم حضور خود را در این مسابقات اعلام کرده اند، در خصوص اهداف کشورهای صاحب نام کشتی جهان برای شرکت در جام های بین المللی مختلف می گوید:‌ جایزه دلاری خوب، سنجش و بررسی وضعیت تیم و پشتوانه سازی و جوانگرایی در اعزام تیمها سه عامل مهم برای حضور کشورهای صاحب نام کشتی جهان در تورنمتهای مختلف است.

اسماعیل دنگسرکی میزان جایزه دلاری را یکی از موثرترین عوامل حضور تیم های بزرگ دنیا می داند و جایزه 700 هزار دلاری مسابقات جایزه بزرگ باکو را به عنوان مثال مطرح می کند .

وی ادامه می دهد:‌ تیمهای مطرح دنیا در چند ماه اخیر در مسابقات بزرگی نظیر باکو، دانمارک، لهستان، ازبکستان و قهرمانی آسیا شرکت کردند و مهمتر اینکه در چند ماه آینده نیز مسابقات رسمی بزرگی نیز در دنیا برگزار نخواهد شد که انگیزه ای برای حضور در جام حبیبی و موحد برای آنان ایجاد کند.

دنگسرکی گفت: از میزان جایزه دلاری این جام نیز اطلاعی ندارم ولی می توان حدس زد که دو عامل جایزه دلاری و ارزیابی و بررسی وضعیت تیم و یارگیری، در حضور تیم های دعوت شده به این مسابقات تاثیری نمی توانست داشته باشد.

سرمربی تیم کشتی گاز مازندران عنوان می کند: این استان دارای پتانسیل و ظرفیت برگزاری مسابقات بزرگ به خصوص در رشته کشتی را دارد ولی عامل پشتوانه سازی و میدان دادن به جوانان در مسابقات بزرگ از سوی کشورهای صاحب نام کشتی دنیا در صحبت هایش مجهول ماند و خدای نکرده می توان این مطلب را برداشت کرد که کشورهای صاحب نام کشتی جهان، کشتی پرآوازه ایران را لایق حضور جوانان و بی نام و نشانشان نیز ندانستند.

ماهیت وجود جام بین المللی کشتی آزاد حبیبی و موحد در فینال مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد در سال 87 در سالن پر از تماشاگر سید رسول حسینی ساری از سوی مسئولان کشتی استان اعلام شد و در واقع مسئولان ورزش استان و کشور زمان کافی برای کار کارشناسی و سنجیدن زمان و مکان برگزاری این مسابقات را داشتند.

جایزه دلاری این مسابقات نیز 10 هزار دلار برای تیم قهرمان و برای تیم های دوم و سوم نیز به ترتیب شش و چهار هزار دلار و برای قهرمانان مختلف نیز 5 ، 3 و 2 هزار دلار در نظر گرفته شده بود که با یک حساب سرانگشتی در مجموع میزان جایزه دلاری این جام 90 هزار دلار بوده که در مقایسه با جوایز جامهای دیگر ناچیز است.

نکته جالب اینجاست که تاریخچه برگزاری این جام به سه سال گذشته بازمی گردد و در واقع در دی ماه سال 85 خبر موافقت فدراسیون کشتی با برگزاری این مسابقات در مازندران در رسانه ها اعلام شد، ولی برگزار نشد.

در سالهای اخیر نیز هر سال برگزاری این جام تبدیل به ابزاری برای تبلیغات مسئولان ورزش مازندران شده است و برگزار نشدن این مسابقات در سال جاری نیز نشان از عدم کار کارشناسی از سوی دست اندرکاران کشتی استان و کشور است.

مسابقات بزرگ جهان که در چند ماه اخیر برگزار شد مطمئنا قبل از جام حبیبی و موحد در تقویم فیلا به ثبت رسیده بود و مسئولان ورزش و به خصوص کشتی استان باید ریسک برگزاری این جام معتبر را پس از چندین تورنمنت بزرگ دیگر بررسی می کردند تا این گونه با آبرو و اعتبار نه تنها کشتی مازندران بلکه کشتی و ورزش ایران بازی نشود.

در حال حاضر مسئولان ورزش مازندران باید پاسخگوی افکار عمومی باشند و مهمتر آنکه دلایل و مشکلات موجود را برای مازندرانیهای ورزش دوست بازگو کنند./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 مهر 1388
پریچهره معاونین بسیار ضعیفی دارد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.